Studenci historii drugiego stopnia w marcu br. odbyli cykl zajęć studyjnych pod tytułem Edukacja przez całe życie jako odpowiedź na wezwania współczesności. Myślą przewodnią było Uczenie metod i technik efektywnego uczenia się jako wstęp do edukacji permanentnej. W tym celu razem z dr Marią Sobieszczyk udali się do:
- Młynów Rothera – tam zwiedzili wystawę poświęconą historii Bydgoszczy, miasta nad wodą zatytułowaną Węzły
- Kujawsko-Pomorskiego Centrum Kultury, a w nim:
oraz
Celem zajęć było m.in. zainspirowanie studentów do kreatywności, co finalnie zaowocowało opracowaniem własnych – autorskich koncepcji pt. Moja propozycja cyklu warsztatów dla seniorów lub młodszych uczestników – Od juniora do seniora ...
Jako przyszli nauczyciele studenci WH UKW podejmą pracę w szkołach w województwie kujawsko-pomorskim, ale także i poza nimi – w miejscowościach zamieszkania.
Będą nie tylko nauczycielami w szkole, ale także animatorami działań na rzecz edukacji społeczeństwa w różnym wieku, zgodnie z założeniami koncepcji uczenia się przez całe życie określanej jako lifelong learning (idea LLL). Odnosi się ona do wszelkiej, trwającej przez całe życie, aktywności, mającej na celu rozwój wiedzy i umiejętności w perspektywie osobistej, obywatelskiej, społecznej.
W galerii migawki z tych zajęć